22/10/2021

Malaga, de perfecte citytrip mét strand!

Nog heel even de herfst ontduiken, dat kan perfect in Malaga. In slechts twee uurtjes vlieg je hierheen. Het vliegveld ligt op 12 minuten met de trein. We bezochten deze zuid-Spaanse stad 6 dagen en hebben onze tips hieronder voor je uitgeschreven! Mocht je nog twijfelen? Wij zeggen doen!

Dat Malaga een van de leukste Spaanse steden is hebben we al vaker gehoord, dat wilden we natuurlijk zelf ook even ontdekken. Spanje is natuurlijk sowieso een fijn land, dat hebben we al meerdere keren met vakanties ervaren. En inderdaad, Malaga is een hele fijne stad. Perfect voor een stedentrip die je wil combineren met een strandvakantie. Je loopt namelijk zo van de stad de enorm lange boulevard op. Het liefst waren we zelf natuurlijk een hele maand gebleven om jullie perfect te kunnen voorzien van tips, helaas die tijd hadden we niet. Daarom hieronder de plekjes waar wij geweest zijn en die we leuk genoeg vonden om te benoemen.

Wat wij gedaan hebben:

• Een fietstour - Deze tour boekten we vanuit Nederland via Baja Bikes. De tour kost je 25 euro per persoon en gaat in 3 uur door het centrum van Malaga. Wij kwamen om 2 uur 's middags aan en zaten om 3 uur al op de fiets. Een heerlijk begin van de vakantie!
  • Het kasteel ‘beklimmen’ - Wij vonden het woord klimmen misschien ietwat overdreven, je loopt op een mooi aangelegd pad omhoog en hebt een fenomenaal uitzicht over Malaga. Het kasteel zelf vraagt een entreeprijs van uit mijn hoofd 5 euro. Je kunt er een rondje lopen langs de kasteelmuur.
  • Naar het strand - waar we ook zijn, dit blijft onze favoriete bezigheid. Genieten van het zonnetje, mensen kijken, boekje lezen en een beetje zwemmen, het kan allemaal perfect op het heerlijke strand van Malaga!
  • De dakterrassen van de stad bij zonsondergang - Zowel het dakterras van het Marriot hotel als La terazza Alcazaba zijn echt een must, vooral tijdens zonsondergang heel leuk!
  • De markthal bezoeken - op onze laatste ochtend bezochten we de bekende markthal van de stad. Ik vind dat we dit in Nederland ook moeten hebben, zoveel keus in groenten en fruit (en helaas ook in vlees). Heel leuk om even doorheen te lopen!

Waar we ontbeten:

• Byoko - hier hebben we het lekkerst ontbeten!
  • La flora negra pastelería - Voor 3 euro heb je hier al een ontbijtje, en neem na je ontbijt ook zeker nog een taartje!
  • Dulles Dreams Boutique Hostel & Cafe Gallery - Ik denk dat je hier ook heel leuk kunt overnachten, ze hebben een leuke terrasje en een goed ontbijt!
  • Recyclo - Een fietswinkel en een restaurant in 1
  • Mia coffee shop - Hele lekkere koffie

Waar we aten:

• Mimo vegan bistro - Of je nu vegan eet of niet, dit is sowieso een heel leuk en klein knus tentje. Alles is hier trouwens ook glutenvrij en zo enorm lekker!
  • Canadu (vega) - Een leuk terras op een gezellig plein, vooral de paddenstoelen kroketjes vonden we hier super lekker!
  • Terra Mia (pizza) - Volgens Laura Brijde (die een hele tijd in Malaga heeft gewoond) moesten we hier zijn voor pizza. Op het oog een beetje een chaotisch en goedkope tent, maar de pizza was er echt geweldig!
  • Miss Sushi - Dit is een keten die op meerdere plekken in Spanje zit, en ik baal dat we deze keten nog niet in Nederland kennen. Ze hebben echt zoveel geweldige vegan sushi! Het voelt misschien suf om te zeggen want dit is natuurlijk alles behalve een Spaans maaltijd maar hier aten we het allerlekkerst tijdens onze vakantie!
  • Andino - Een tapasbar met Zuid-Amerikaanse invloeden. Ook hier aten we heel lekker, we hadden nacho's, en nog meer lekkers met avocado en goede cocktails!

Waar we sliepen:

Soho Boutique Hotel, perfect gelegen op loopafstand van het oude centrum, de trein naar het vliegveld, het strand en de boulevard. Echt een hele fijne locatie. We betaalden hier, rond de 110 euro per nacht. Dat is misschien redelijk aan de hoge kant, maar dit was het zeker waard.

Vliegen van Amsterdam naar Malaga:

In 2 uur en 3 kwartier vlieg je vanaf Amsterdam rechtstreeks naar Malaga. Wij kozen voor een vlucht met Transavia.